1 f. [LC] Acció de comunicar; l’efecte. Comunicació d’idees, de notícies.
2 1 f. [LC] Acció de comunicar-se dues o més persones o coses entre elles, l’una amb l’altra.
Estem
parlant per tant de l'acció de comunicar-se i crec que és on està la
clau dels plantejaments metodològics. La comunicació audiovisual
mitjançant els diferents formats de "pantalles" implica un aprenentatge,
com en el seu moment suposo que ho va ser l'aparició del paper i els
llibres (perfecta la presentació del monjo ajudant d'escriptori per
explicar-lo). Des del moment en que hi ha transmissió se senyals entre
emisor i receptor hi haurà comunicació. Ara bé cal que el codi sigui
comú i serà secundari el canal d'emisió. Quin és, per tant, el paper del
professorat? Fer les pantalles col·laboradores necessàries dels
procesos d'ensenyament-aprenentatge. En aquest web de Pantallas Amigas
troben una una iniciativa més que té com missió la promoció de l'ús
segur i saludable de les noves tecnologies i el foment de la ciutadania
digital responsable en la infància i l'adolescència.
Tant
el nadius com els immigrants digitals, estem davant els reptes del nous
alfabetismes que s'han desplegat amb l'aparició de les tecnologies
digitals i electròniques i les noves formes "postipogràfiques" de textos
i de la seva producció. És evident que es donen canvis en totes les
àrees de la nostra vida: treball, oci, educació, mitjans de
comunicació... i les noves formes de producció, distribució i intercanvi
de textos. Serà en aquest context complex on el professorat tenim el
nostre lloc, des de l'experiència dels anteriors processos
d'alfabetització en els que ens hem format i formem, tenim una major
perspectiva per "acompanyar" , ara diem couching, als nostres estudiants, estic totalment d'acord amb les metòfores del DJs, content creator o community manager presentades per Manuel Area.
Estem
davant de canvis culturals importants que comportaran al món de
l'educació noves relacions de Col·laboració, participació i sabers
compartits, aquestes són el reptes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada