1.Només cal utilitzar l'ordinador a l'aula si això implica millorar els resultats acadèmics de l'alumnat.
De
quins resultats acadèmics parlem? Perquè si parlem de l'educació
secundària obligatòria l'alumnat obté la seva acreditació acadèmica si
aconsegueix l'adquisició de les competències bàsiques.
Ara bé són els ordinadors imprescindibles a l'aula? L'ordinador a
l'aula serà una eina més per facilitar els aprenentatges i la
comunicació com també ho són les dinàmiques de grup.
2.Els joves han nascut amb les TIC i les dominen instintivament.
Anem
a pams. L'esser humà naix amb la necessitat de relacionar-se amb els
demés per fer-se a sí mateix. És indeterminat, i per això necessitarà
l'educació. Els nens i els joves tenen una gran capacitat per aprendre, i
serà en un context sociocultural determinat on disposarà
d'experiències, tècniques i mitjans per perfeccionar-se, però la
utilització de les TIc dependrà d'aquest entorn i especialment de les
seves actituds, interessos i necessitats.
3.Les TIC afavoreixen la cooperació.
D'acord
completament, són tecnologies pensades per a la informació i la
comunicació. El repte de l'educació és fer-les servir per crear
coneixement col·lectiu mitjançant la cooperació i la col·laboració.
4.Innovar és integrar les TIC en les meves classes.
Etimològicament
in-nova-ció, significa l'acció d'introduir alguna cosa nova en una
realitat existent, pot ser, per tant, introduir canvis o l'efecte
produit per aquestos.
Les TIC seran innovadores en les meves classes
si hi ha un canvi planificat i orientat a una millora del procés
d'ensenyament-aprenentatge.
5.No
és possible formar alumnes de la societat de la informació sense la
participació de veritables docents de la societat de la informació.
M'agrada
més el concepte de societat del coneixement. La societat de la
informació ha suposat la democratització de l'accés a la informació.
Però a les aules encara falta donar el pas cap a la societat del
coneixement, amb avanços, no tant quantitatius, como qualitatius per
modificar estil i formes d'accedir i contruir els sabers. I aquestes
passes a d'iniciar-les el professorat i acompanyar a l'alumnat en els
seus descobriments i aprenentatges.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada