Cercar en ...

dimecres, 11 de juliol del 2012

Preguntes i respostes

1.Només cal utilitzar l'ordinador a l'aula si això implica millorar els resultats acadèmics de l'alumnat.
De quins resultats acadèmics parlem? Perquè si parlem de l'educació secundària obligatòria l'alumnat obté la seva acreditació acadèmica si aconsegueix l'adquisició de les competències bàsiques. Ara bé són els ordinadors imprescindibles a l'aula? L'ordinador a l'aula serà una eina més per facilitar els aprenentatges i la comunicació com també ho són les dinàmiques de grup.

2.Els joves han nascut amb les TIC i les dominen instintivament.
Anem a pams. L'esser humà naix amb la necessitat de relacionar-se amb els demés per fer-se a sí mateix. És indeterminat, i per això necessitarà l'educació. Els nens i els joves tenen una gran capacitat per aprendre, i serà en un context sociocultural determinat on disposarà d'experiències, tècniques i mitjans per perfeccionar-se, però la utilització de les TIc dependrà d'aquest entorn i especialment de les seves actituds, interessos i necessitats.

3.Les TIC afavoreixen la cooperació.
D'acord completament, són tecnologies pensades per a la informació i la comunicació. El repte de l'educació és fer-les servir per crear coneixement col·lectiu mitjançant la cooperació i la col·laboració.

4.Innovar és integrar les TIC en les meves classes.
Etimològicament in-nova-ció, significa l'acció d'introduir alguna cosa nova en una realitat existent, pot ser, per tant, introduir canvis o l'efecte produit per aquestos.
Les TIC seran innovadores en les meves classes si hi ha un canvi planificat i orientat a una millora del procés d'ensenyament-aprenentatge.


5.No és possible formar alumnes de la societat de la informació sense la participació de veritables docents de la societat de la informació.
M'agrada més el concepte de societat del coneixement. La societat de la informació ha suposat la democratització de l'accés a la informació. Però a les aules encara falta donar el pas cap a la societat del coneixement, amb avanços, no tant quantitatius, como qualitatius per modificar estil i formes d'accedir i contruir els sabers. I aquestes passes a d'iniciar-les el professorat i acompanyar a l'alumnat en els seus descobriments i aprenentatges.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada